Tyska könade Kinderägg

Under veckan har jag läst om hur svenska leksakshandlare i år tryckt könsneutrala leksakskataloger. Det har väckt reaktioner bland nyhetskonsumenter utomlands. Och ja, vad ska jag säga? Jag kan bara konstatera att tyskarna jobbar i helt motsatt riktning. Igår i affären såg jag Kinderägg i rosa som marknadsför "bara för tjejer!!". Fräscht!!
Tillbringar alltså första helgen i advent i München och undviker effektivt julmarknaden på Marienplatz.


Idag tänkte jag baka en mjuk pepparkaka till adventsfikat. Googlade "mjuk pepparkaka yoghurt bakpulver". (Är inte så förtjust i bikarbonat. Men gillar syran från yoghurten i mjuka kakor.) Hamnade på en receptblogg vid namn Leva med LCHF. Som om det vore en sjukdom! Eller ett straff? Fnissar fortfarande inombords.

Etiketter: , , , , , , ,